Alla inlägg under september 2008

Av Hanna Nilsson - 29 september 2008 21:28

Jag har haft ont i halsen en längre tid nu. Ni vet så här ont så att man samlar saliven i munnen för att man inte vill svälja?! Så ont har jag haft. Har det fortfarande. Och så kommer jag hem från bowlingen idag och så frågar mamma: Hur har du det i halsen? Ja, det har jag! Sen känner hon på mina halsmandlar, som är uppsvullna och säger: Jag ska be Ingvar skriva ut ett recept på pencilin åt dig imorrn. Jahapp, så då har jag typ halsfluss då eller? Hur kul är det? Det smittar väl? Eller kanske inte om man äter pencilin men nu är det ju så att jag inte har fått min pencilin än. Ja jag vet då inte, ska iaf på skolan imorrn. Jag vill ju inte missa skolkortet!!


/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 29 september 2008 18:06

Skolkort imorrn, vad ska jag ha för kläder? Vad ska jag ha för frisyr? Hjälp mig. Jag gillar inte skolkort, jag vet aldrig hur jag ska se ut, ska jag le så att man ser tänderna eller ska jag bara göra ett sånt där tråkigt smile? Tror iaf att jag vet vad jag ska ha för kläder, jippie! Håret vet jag nog också, om Emma orkar locka det vill säga.


Idag har vi varit på utflykt, alla hp1or och 2or. Inte så värst kul. Först for vi till Svensbylijda och var där i 30 min, hur kul var det? Jag kommer nästan inte ens ihåg vad som fanns där.. Sen for vi till Öjebyn och skulle kolla på kyrkstugor, mm, jättekul! Men sen till det roliga, som skulle vara roligt men som inte var så roligt, Pite Havsbad! Ska man sammanfatta min dag kort med ett ord så blir det: OGIVANDE!


/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 28 september 2008 16:11

Jag känner mig helt sunkig idag, mjukiskläder, håret uppsatt i pannband och svans, inge smink, utväxt och fucidinsalva på läpparna. Det är tur att jag inte har nån att skämmas för. Börjar tro att det är något allvarligt fel med min hals, jag har inte kunnat svälja normalt på några dagar och så fort jag sväljer så känns det som att någon sticker kniven i gommen på mig. Hur skönt tror ni att det är? Prata kan jag då nästan inte heller göra, eller jo det kan jag, men det gör ont som bara den! Tror att jag måste dra en sväng på OK och köpa mig nå halstabletter. Det här går inte längre!!


Snart har jag bowling ingen, känner mig inte så värst taggad. Skulle helst av allt bara vilja ligga hemma i soffan med grönsaker och dip och se på One Tree Hill. Det hade varit det optimala. Men icke, nog är det bara att pallra sig till bowlinghallen och spela sina tre serier...


/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 28 september 2008 12:16

Bowling idag, vi vann! Och jag spelade min första division 1match på hemmaplan, det gick bra :) Tyckte iaf jag. Vi vann, 10-8 till oss. Man ska inte klaga.


Ikväll är det ensam mamma söker som gäller. Emma ska få locka mitt hår, kanske färga det också, vi får se. Och imorrn ska alla hpklasser fara på utflykt i Piteå. Vi ska typ och kolla på en massa sevärdheter (haha!). Sen ska vi fara till Pite Havsbad och bowla och såna trevligheter. Riktigt kul, hoppas jag då..


Nu väntar några avsnitt av oth.

Av Hanna Nilsson - 27 september 2008 18:40

Det finns en sak här i världen som jag stör mig oerhört mycket på! Det är då folk säger att dom ska göra en sak men inte håller det. Som nu tex, jag har suttit och väntat i flera timma på Emma, vi skulle laga mat tillsammans och äta den. Jag är vrålhungrig nu. Hon har varit på IKEA idag så jag visste ju om att hon skulle bli sen. Har försökt ringa till henne och skrivit sms, men inte fått nåt svar så då tänkte jag att jag ringer till hennes mamma och frågar om hon vet när dom ska komma hem. Då säger hon, Dom stannade i Luleå och skulle se bio kvart över sex (arn, som är typ två timmar) och sen så skulle dom nog äta också. JÄTTEKUL, har jag suttit här och väntat på henne heeeeela dagen. Hon kunde ju ha hört av sig, men icke! Förlåt Emma, men jag tyckte att det var dålig stil och det står jag för.

Av Hanna Nilsson - 27 september 2008 17:25

Slip inside the eye of your mind
Don't you know you might find
A better place to play
You said that you'd never been
But all the things that you've seen
Will slowly fade away

So I start a revolution from my bed
'Cause you said the brains I had went to my head
Step outside the summertime's in bloom
Stand up beside the fireplace
Take that look from off your face
You ain't ever gonna burn my heart out

And so Sally can wait, she knows it's too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger
I heard you say

Take me to the place where you go
Where nobody knows, if it's night or day.
Please don't put your life in the hands
Of a Rock 'n Roll band
Who'll throw it all away

I'm gonna start the revolution from my bed
'Cos you said the brains I had went to my head
Step outside cos summertime's in bloom
Stand up beside the fireplace
Take that look from off your face
Cos you ain't ever gonna burn my heart out

And So Sally can wait, she knows it's too late as she's walking on by.
My soul slides away, but don't look back in anger
I heard you say

So Sally can wait, she knows it's too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger
I heard you say

And So Sally can wait, she knows it's too late and she's walking on by
My soul slides away, but don't look back in anger, don't look back in anger
I heard you say

At least not today.

Av Hanna Nilsson - 27 september 2008 17:18

Blir en väldigt lugn kväll ikväll, umgås med lillasyster och Emma. Kan vara skönt det med ibland. Kanske fara och hyra nån bra film, äta god mat och efterrätt. Det låter väl ändå rätt mysigt? Känner inte för att göra nå annat ikväll så det spelar ingen roll längre om Lisa äe hemma. Hon gör inte så mycket väsen av sig, eller okej, det gör hon visst. Men jag får helt enkelt leva med det.


Nu ska jag och Lisa fara och handla nå mat tills ikväll.

/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 27 september 2008 11:40

Ännu en skönhetssömn är avklarad. Jag säger bara en sak, jag älskar mamma och pappas säng!! Det är Sveriges skönaste, jag lovar. Eller okej, min säng är faktiskt snäppet skönare. Emma sov här inatt. Den lilla filuren steg upp kring halv sju för att hon skulle fara på IKEA klockan åtta. Sörjer med henne.

 Ikväll ska mamma och pappa på 40årskalas så då ska jag vara med min lillasyster ikväll, jag längtar inte! Tror att emma också skulle komma hit, vi ska laga mat och sånt. Mycket trevligt! Kanske blir att hyra en film också, det är bara att vänta och se vad kvällen har att ge.


Började se ett avsnitt av oth igår, snacka om att det måste vara den bästa serien som någonsin har publicerats! Så nu ska jag pallra mig upp ur sängen, städa i mitt rum, ta på mig nå kläder, göra nå frukost och sätta mig framför tvn och se ett till avsnitt :)


/ Hanna.

Ovido - Quiz & Flashcards