Alla inlägg den 22 september 2008

Av Hanna Nilsson - 22 september 2008 21:45

Egentligen måste jag åka med 07.43 bussen imorrn, men då fick jag höra att min pappa ska till Piteå så då kan jag och födelsedagsbarnet åka med han istället! Känns grymt skönt att få en sovmorgon för en gångs skull, brukar alltid måsta stiga upp 06.00 på tisdagar..


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag göra ett grattiskort till Emma, hon fyller nämligen 17 år imorrn! Så grattis till henne :)

Av Hanna Nilsson - 22 september 2008 18:56

Snart är det torsdag, vad händer då? Jo, jag får pengar! Som jag har väntat. Känner mig verkligen i behov av nå nya kläder. Hade tänkt att jag skulle köpa mig ett par chinos, har tänkt det länge nu och nu ska jag äntligen ta tag i den tanken. Det svåra är bara att veta vad jag ska ha för skor till. Så nu till alla modemedvetna, vad kan man ha för skor till chinos? Förutom ballerinaskor? Hade även tänkt köpa mig en mörkblå kofta och en svart stickad halsduk. Vet inte om jag köper nå mer, hade tänkt att jag skulle vänta med det dyra tills mamma och pappa följer med ;) Allt bli så mycket billigare då och man kan handla mycket mer! Kom på att jag har ett till problem med mina chinos, vad ska man ha för tröja? Typ bara en vanlig tshirt eller nå? Kanske kan ha koftan jag ska köpa, tror att det passar bra ihop :) Om ni har några tips så skriv dom gärna, det skulle uppskattas!


/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 22 september 2008 18:43

Som sagt så hade jag ju planer om att skriva en blogg om Emma, typ skriva upp alla roliga saker som hon gör och säger eftersom att man ibland kan tro att hon är en clown eller något liknande. Hur som haver, nu har hon ju inte gjort något som är värt att skriva i bloggen på ett bra tag, men idag då jäklarns! Vi satt på engelskalektionen med våran lärare Elsebeth då alla började prata om busstider hit och dit. Nån var tvungen gå tidigare för att bussen går och blablabla. ( Jag och Emma får gå tidigare från alla lektioner bara för att vi bor i Älvsbyn ;) ) Det slutade med att dom som bor i Öjebyn for och Elsebeth hamnade i chock! Hon sa att hon skulle kolla upp alla busstider och kolla om vi kanske kan börja engelskalektionen några minuter tidigare så att vi kan sluta halv så att alla hinner med sina bussar. Det är nu Emma kommer fram med sin supersmarta hjärna, hon nästan skriker i hela klassrummet: MEN SNÄLLA, KAN VI INTE BARA FÅ SLUTA 20 ÖVER SÅ ATT ALLA HINNER MED BUSSEN? Jå, nog hade det varit skönt att få sluta 20 över, men nu är det ju så att man måste ju ha ett visst antal timmar engelska per vecka, så det hade ju inte gått att sluta då eftersom att lektionen ska börja 20 i. Skratta det fick man då allt göra :)

Av Hanna Nilsson - 22 september 2008 12:50

Läste på expressen att Thailand har börjat tappa turister. Förra året var det 4 av 10 resor som var beställda dit men i år är det bara 3 av 10 resor. Hur kan det komma sig? Har det med tsunamin att göra? Ticktes årliga reseundersökning visade att resemålen nu går till Egypten, USA och Fuerteventura. Jag vet inte ens vars Fuerteventura ligger, är det någon som vet det? Det stod att folk vill ha hög kvalitet på boendet, finns inte det i Thailand? Jag tycker iaf att Thailand har det. Har varit där en gång tidigare fast jag var inte så gammal då men nog kommer jag allt ihåg hur det var där, jag tycker att det är superfint! Så ska ni resa utomlands och verkligen vill fara till ett fint ställe, far då till Thailand, det är värt det :)

Ovido - Quiz & Flashcards