Alla inlägg den 1 september 2008

Av Hanna Nilsson - 1 september 2008 19:08

Läste aftonbladets söndagsbilaga igår. Då kom jag till ett repotage om en flicka som var 14, eller var hon 13?, jaja hon hade iaf blivit våldtagen! Medlidande som jag är så fick jag nästan ont i magen av att bara läsa om det som hade hänt. Jag gillar egentligen att läsa om sånt där, om vad folk har varit med om och hur dom har gått vidare, jag tycker att det är bra läsning! Vem vet? Rätt vad det är så är det jag som blir våldtagen och måste gå vidare.. Inte vet jag om jag skulle klara det eftersom att jag har läst om hur himla svårt det är att komma över allt sånt där, iofs, man kommer ju aldrig över en våldtäkt helt och hållet. Det är ju nåt man måste leva med hela livet.


Nu ska jag inte babbla på nå mer för nu ska jag bowla!

/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 1 september 2008 18:47

Jag känner mig lite efter i mitt bloggande.. Men det beror ju dock på att jag har varit borta hela helgen och inte har haft tillgång till dator! Det har gått riktigt bra i helgen men ni kan ju då skriva upp att jag har ont i hela kroppen, och då menar jag verkligen hela. Nåja, man ska inte klaga medans man lever :)


Nu har jag en rolig sak att skriva om Emma, det är ingenting hon har sagt utan nånting som hon har gjort. Okej, det kanske är flera i hennes ålder som gör det hon har gjort, men jag skulle aldrig ens tänka tanken att göra det! Hon har sovit med sin mamma. Och det roliga är att hon kickade sin pappa ut sovrummet för att få sova med sin mamma. Jag menar, vilken 17åring kickar sin pappa för att få sova med sin mamma? Tydligen så gör ju Emma det, men hon har ju aldrig varit som någon annan har..


Okej, jag har förvrängt sanningen lite. Hon kickade inte alls sin pappa för att sova med sin mamma. Hennes pappa var inte hemma! Men jag tänkte att hela historien skulle bli mycket roligare om jag ändrade lite på den :)


/ Hanna.

Ovido - Quiz & Flashcards