Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Hanna Nilsson - 24 oktober 2008 18:07

Jag är glad, min mamma kan göra en fläta i luggen! Den blev inte så ful :)


Det blev inte så speciella kläder idag. Ett par chinos, vitt linne, och en randig tröja. Jag kan inte bestämma mig, ska jag har partyglajjerna ikväll eller inte?

utan glasögon,

eller med glasögon?


Av Hanna Nilsson - 24 oktober 2008 16:48

Bang on the piano - Jack Mcmanus


I wonder if you could be my therapy
It`s kind of awkward but obvious
It`s what I need
I`m not Michelangelo painting a ceiling
But you`re the last shade of red that I`ll be missing

There`s not a pill that I can`t take
You`re just a habit that I can`t break oh

I`ll bang on this piano till the feeling`s come
I`m standing on the edge but my feet can`t jump
Stumbling the words on the back of my tongue
But I won`t stop till the feelings have gone

It`s `bout four in the morning still can`t sleep
And that blanket wrapped around you wish that was me
But I`m just one more cynical dreamer
I never dream like this
I`m pulling out my hair
Pretending I don`t care

There`s not a pill that I can`t take
You`re just a habit that I can`t break, oh

I`ll bang on this piano till the feeling`s come
I`m standing on the edge but my feet can`t jump
Stumbling the words on the back of my tongue
And I won`t stop until the feelings have gone

I don`t need to know where we`re going
I`ll just be the scream and let it out
I can feel the music flowing
I can`t feel it, never felt like this

I`ll bang on this piano till the feeling`s come
I`m standing on the edge but my feet can`t jump
Stumbling the words on the back of my tongue
And I won`t stop until the feelings have gone


Av Hanna Nilsson - 24 oktober 2008 16:35

Äntligen är det lov, som jag har väntat! Har nog väntat ända sen skolan började om, om jag ska vara ärlig. Ikväll väntar ju den stora dejten, ni kan ju skriva upp att jag har tänkt äta det dyraste, oxfilé på spett. Jag längtar! Man ska väl äta det dyraste då man likaså blir bjuden? Och då det är pappa som betalar så spelar det ingen roll ;)


Nu är det bäst att man går och gör sig klar innan den heliga timmen blir slagen. Eller klar och klar, man behöver väl inte vara så fin ikväll?

Av Hanna Nilsson - 24 oktober 2008 08:18

Ikväll är jag och solarietpersonalen + moster, för att hon städade i somras, bjudna på middag av pappa på Älvsbyns enda fin restaurang, Trescorona! Det kommer bli gott, känns som att det var väldigt längesen jag åt på tresco, och över huvudtaget åt något gott. Om man nu inte räknar ben & jerrys.


Helgens planer är inte många. Ikväll ska jag ju som sagt var på tresco och sen kanske jag ska vara med Emma och se idol. Imorgon på dagen ska jag till Piteå och efter det ska jag hem och inte göra något speciellet. Funderar på att ringa och höra vad moster ska pyssla med och på söndag är det bowling :)

Idag är det även sista dagen innan vi får höstlov, det är behövligt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards