Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Hanna Nilsson - 11 oktober 2008 22:37

För att ni ska få se vad jag har tillbringat kvällen med så hänvisar jag er till mosters blogg :)

Av Hanna Nilsson - 11 oktober 2008 17:01

Som ni säkert vet, vet ni det inte får ni då veta det nu, så är jag den spruträddaste som någonsin har gått på denna jord! Igår var det tänkt att jag skulle ta en spruta, twinrix, innan vi ska fara till Thailand. Jag hade gruvat mig ända sen jag fick veta att vi skulle fara till Thailand för att ta den här eländliga sprutan. Då jag kommer till vårdcentralen så satte jag mig ner och väntade. Andades och hoppades att sköterskan som skulle ta den på mig var borta eller något liknande, tyvärr var hon inte det. Vi kommer in i rummet, jag kände bara hur pulsen blev högre och benen började vika sig. Satte mig ner på den här sängen ni vet, och så började hon fråga frågor: Hanna, äter du nån medicin eller nå? Ja svarade jag, eftersom att jag har ätit pencilin för halsfluss och tog mitt sista piller igår på morgonen. Jaha sa hon då, så du tog ditt sista piller idag? Och ja , det gjorde jag ju. Då fick jag veta att man inte ska ta sprutan om man har ätit någon slags medicin eller pencilin, det är inte farligt eller nå men ibland verkar inte vaccinet rätt. Det betyder ju alltså att jag slapp ta spruteländet!!!!! Iofs ska jag ta det på tisdag istället, men jag har fått ett emlapålster av sköterskan så att det inte ska kännas. Snacka om lättnad i fröken Nilssons hjärta :)

Av Hanna Nilsson - 11 oktober 2008 15:28

Coldplay - Viva La Vida


I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own

I used to roll the dice
Feel the fear in my enemies eyes
Listen as the crowd would sing:
"Now the old king is dead! Long live the king!"

One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt, and pillars of sand

I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can not explain
Once you know there was never, never an honest word
That was when I ruled the world
(Ohhh)

It was the wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in.
Shattered windows and the sound of drums
People could not believe what I'd become
Revolutionaries Wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh who would ever want to be king?

I hear Jerusalem bells are ringing
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can not explain
I know Saint Peter won't call my name
Never an honest word
And that was when I ruled the world
(Ohhhhh Ohhh Ohhh)

Hear Jerusalem bells are ringings
Roman Cavalry choirs are singing
Be my mirror my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can not explain
I know Saint Peter will call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world
Oooooh Oooooh Oooooh


Av Hanna Nilsson - 11 oktober 2008 14:48

Tog mig en rejäl sovmorgon imorse, till halv ett! Det var behövligt. Nu känner jag mig som en helt ny männsika som är redo för denna dag. Inte för att jag har så mycket planerat idag, hade tänkt fara förbi moster ett tag sen kanske vara med Emma, nå mer har jag inte tänkt göra. Eller jo, kan hända att jag bättrar på brännan lite idag också. Annars blir det nog bara att ligga i soffan ikväll, kanske hyr mig en film. Vill se PS I love you. Är det nån som har sett den? Isf, vad tyckte ni om den? Tänkte att det känns onödigt att hyra en dålig film. Har hör av några, eller läst, att den är bra.


Har varit hyffsat kreativ idag, har städat mitt rum. Dammsugit och dammtorkat, kan säga att det är inte ofta det händer. Eller iaf inte att jag dammtorkar för det är så tråkigt. Det gör man helst inte. Men ibland så måste man ju.


/ Hanna.

Av Hanna Nilsson - 11 oktober 2008 12:44

Jag kommer alltid tycka att Johan Palm ska vinna idol. Jag tycker han är grym. JAG HEJAR PÅ HAN!



Ovido - Quiz & Flashcards