Alla inlägg under november 2008

Av Hanna Nilsson - 20 november 2008 10:42

Inatt sov jag hos Robin, det känns skönt att för en gångs skull få ta vara på sin sovmorgon. Det är inte så ofta det händer men när det väl händer så är det värt mer än guld. Det kan jag lova er!


Idag på skolan är det bondsoppa, hur gott är det? Det blir nog en lunch på stan idag. Känner mig inte så taggad på att äta bondsoppan, helst inte om det är maskar i.

Nu ska jag fortsätta vara aktiv på lektionen :)


Du är bäst.

Av Hanna Nilsson - 19 november 2008 07:08

Jag känner att det här kommer bli en stressig dag. Jag kommer inte hem förrän 17.30 om jag nu inte får åka hem en tidigare buss, då blir inte dagen så stressig. I alla fall måste jag åka den sena så kommer jag ju som sagt hem 17.30, då ska jag hinna fixa en sak och sen ska jag städa på solariet och sen ska jag till Robin. Bussen till robin går 18.20, det betyder alltså att jag bara har 50 minuter på mig att göra det jag ska göra. Kanske får lämna över mitt städjobb åt mamma idag, om det blir för stressigt.


Nu är det också stressigt, snart kommer Emma och då ska vi fara till bussen.

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 16:59

Jag minns då jag var liten. Då jag hade husdjur. Jag älskade husdjuret mer än allt annat, det var så himla gulligt att titta på. Jag kunde sitta och titta på det i flera minuter utan att bli less. Det var så vackert! Det är nästan obeskrivligt. Det lilla husdjuret var, håll i er, en guldfisk! Japp, det är sant. En liten liten guldfisk. Kommer inte ihåg vad den hette, men det var väl något i stil med Guldis. Bra fantasi man hade på den tiden. Anledningen till att jag hade en guldfisk och inte en hamster eller något sånt då jag var liten, är att jag är allergisk mot allt som har så kallad päls på sig. Det suger, det är verkligen tråkigt. Åter till Guldis. Jag minns så väl en gång. Mamma skulle rengöra akvariet, det var inte jag så intressrad av. Hon rengjorde stenarna med nåt medel som var starkt, och då menar jag STARKT! Och så sköljde hon dom inte ordentligt. Det började med att en fisk dog, Lisas fisk, den var jag inte så brydd om. Sen någon dag efter ser jag hur Guldis ligger på rygg och inte rör hon en fena inte. Nä, då var hon död! Tårarna sprutade då pappa plockade upp hon och spolade ner hon i toaletten (!). Jag kan inte förstå, jag grät för en guldfisk. Jag måste verkligen ha älskat hon :)


Nu skulle jag vilja ha fiskar åter igen, bara för att jag inte kan ha något annat djur. Okej, dammråttor då, men hur kul är dom?

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 16:51

Nu ska ni få höra på något som aldrig kan få er att sluta skratta! Eller det kanske det kan, det är nog bara jag och Emma i hela världen (?) som tycker att det här är roligt: MASTIFF. Prova att säga det. Det låter kul, inte sant? ;)

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 16:43

Idag var jag på den där jäkla vårdcentralen med dom svarta sofforna och dom röda kuddarna, som för övrigt är nya! Hann inte sätta mig och bläddra i dom nötta tidningarna innan sköterskan kommer. Går motvilligt in i patientrummet, med Emma som moraliskt stöd. Sätter mig på en stol och kollar på böckerna, läkarböcker. Sköterskan tar av mig emlaplåstret och jag säger Det kanske inte sitter rätt för det blev lite fel då vi satte på det på armen. Sköterskan säger att det satt fel men att det inte skulle göra något. Hon sticker nålen i armen, ONT SOM FAN GJORDE DET (ursäkta ordvalet) jag säger Det gjorde mycket ondare den här gången. Jävulst mycket ondare... Då säger hon, Jo för det var inte bedövat där jag tog. Nähä, jävla kärring tänkte jag. Snällt att ljuga för sina patienter, iofs var det bra, annars hade jag bara blivit nervös och typ...svimmat. Kanske inte så allvarligt, men något i den stilen!


Det jag ville komma till med det här inlägget var, JAG HAR TAGIT SPRUTA UTAN EMLAPLÅSTER! :D

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 16:41

Humör: Glad!!
Gjort idag: Skolan, spruta & synundersökning
Planer för ikväll: Bowling & solariet.
Ser på: Datorn
Lyssnar på: Handlake village - Takida
Läser: Bloggar och det Jens skrev på msn 
Äter: Inget just nu

Bästa: Robin!
Sämsta:  Sprutan..
Väder: Minusgrader & snö :)

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 16:36

Jag har faktiskt en pojkvän, och han existerar moster!


Fastän han är lejd så gillar jag han.


Som tur är så är han inte lejd hela tiden :)

Av Hanna Nilsson - 18 november 2008 10:08

Nu har jag äntligen hittat en låt som jag tycker är bra och som fastnar på hjärnan.


Handlake village - Takida


It's been a long, long time for that I owe you now,
I miss your heart I miss your lonely eyes.
I want to come back for more,
I want to take care of my memories, welcome me, welcome me tonight.
There's been tragedies and hard times,
There's been luck and real good times, the magic spellbind.

The store is not open,
Trees have fallen but you,
You're still giving light.
The pride is not broken,
It still lingers on, the fight
The fight's already won, you'll see.

Without any doubt.

Nature's splendor still there, the water runs with a hope of new life,
The children begins to laugh.
My mother taught me to cry, my family gave me a better side,
The soil bound us together.

The store is not open,
Trees have fallen but you,
You're still giving light.
The pride is not broken,
It still lingers on, the fight
The fight's already won.

Looking at a photograph, the hands starts shaking,
Tears are falling so fast.
I will not get over that, the mainstay has fallen, she passed away.

The store is not open,
Trees have fallen but you,
You're still giving light.
The pride is not broken,
It still lingers on, the fight
The fight's already won.

The store is not open,
Trees have fallen but you,
You're still giving light.
The pride is not broken,
It still lingers on, the fight
The fight's already won, you'll see.

The store is not open, trees have fallen but you still giving light, to me.

Ovido - Quiz & Flashcards