Alla inlägg under januari 2009

Av Hanna Nilsson - 16 januari 2009 12:28

Gå ute i ungefär 30 graders kyla, det är ingen hit! Gjorde det igår och det resulterade i förfrusna ben. Kan säga att det svider som tusan idag..


Jag längtar som bara den tills imorrn, då jag äntligen ska få ta mitt efterlängtade skoterförarbevis. Förstår ni lyckan? Den är enorm! Det kommer bli min nya hobby (näst efter bilkörandet). Det kommer vara det jag gör på dagarna, så länge det är varmt. Så vill ni mig något så kommer ni att hitta mig på en skoter på ett skoterspår eller i en bil på byn ;)

Av Hanna Nilsson - 14 januari 2009 16:51

Kollade runt lite på detta stora internet. Kollade på blogspot.com, det kanske är dit jag flyttar mig? Det verkar ändå inte så svårt med design och sånt. Fastän jag helst vill ha en blogg på blogg.se så kanske det slutar med blogspot.com eftersom att det verkar lite lättare. Om nu inte nån snäll själ vill hjälpa mig med bloggdesign?


Jag har funderat ett bra tag på det där med blogg nu, vi får se vars det bär av i framtiden!

Av Hanna Nilsson - 14 januari 2009 15:36

Hur kul är inte det här?



Av Hanna Nilsson - 14 januari 2009 12:05

Nästan nyvaken. Okej, jag är jäkligt nyvaken! Vad kan det bero på? Är jag kanske sjuk? Nä, det är nämligen så att vi har fått en ledig dag från skolan. Väldigt väldigt skönt!


Så idag kommer det bara att bli en stooor slappardag. Jag och Emma ska nog pallra oss till Café Storgatan och äta den berömda kycklingsalsan. Ni som inte har ätit det borde äta det! Grymt gott och jättelätt att göra. Om ni nu skulle vilja göra det så kan jag skriva upp receptet:


Några kycklingfiléer, gå på känsla

Crème fraiche, en stor burk

Salsa, chunky men det går även bra med en vanlig tacosalsa


Skär kycklingen i tärningar, inte allt för stora. Stek kycklingen tills den får en vit färg häll sedan i hälften av créme fraichen och rör om (ser det ut att vara för lite häller man i mer) häll sedan i salsan. Färgen ska bli lite rödrosa, man kan även smaka av såsen för att känna om man behöver mer av något. Låt det stå och puttra ett tag.

Servera sedan med nachochips eller tortillabröd samt grönsaker efter smak och tycke :)

Tycker ni att jag har förklarat dåligt hur man gör så är det bara fråga så kan jag förklara bättre.

Av Hanna Nilsson - 13 januari 2009 10:10

Nu har jag äntligen suttit klart i köket som luktar matos vid köksbordet för nu jäklarns, nu har den gula bilen äntligen kommit med lite vettig post!


Igår fick jag äntligen mina papper så att jag får bege mig ut i trafiken, och inte med min marvil med horn utan med bil! En riktig bil, ingen leksaks. Fattar ni hur enorm min lycka är? Jag skulle kunna köra dag in och dag ut. Enligt mig själv är jag riktigt bra, eller hur Lisa och Råban? Idag ska jag ut och köra, men manuellväxlar! Eftersom att vi har två automatbilar så fick jag köra med det igår, men idag får jag ääääntligen köra med manuell. Lyckan är total!!


Nu ska jag verka intresserad.

Av Hanna Nilsson - 11 januari 2009 17:15

Som vanligt på lördagar brukar ju jag och Emma tjocka oss. Så även denna lördag. Pallrade oss till byn och köpte Ben & Jerry's - Strawberry Cheesecake, fruktcoctail och en juice. Gick bägge vägarna. Och jag som alltid brukar vara så välklädd, klär mig alltid efter vädret, hade bara en jacka på mig! Jag hade inte ens vantar eller mössa, vad är det här? Kommer jag att bli sjuk nu? I alla fall så gick vi hem till Emmas rum och la oss framför tvn och såg World Trade Center, enligt mig en riktigt bra film. Tjockade oss av alla god saker som vi hade plockat på oss på Coop och sen var kvällen slut.



Av Hanna Nilsson - 11 januari 2009 17:05

Jag måste bara visa en bild på Råban då han hackar gurka.

Jag vet ingen som är lika koncentrerad som han!



Av Hanna Nilsson - 11 januari 2009 11:06

Fredagen var trevlig.


Med tanke på mitt dåliga bowlande i torsdags kanske jag inte borde bege mig till bowlinghallen idag för att spela klubbmästerskap? Fast det ska jag minsann göra ändå, man kan ju hoppas på att det går bättre idag. Dock så är ju inte km så himla seriöst så det skulle inte göra något om det inte går så bra, fast det är ju kul om det skulle göra det :)


Nu ska jag gå och leta upp min kjol och tröja och sen snabbplocka ihop i mitt rum, notera: Hanna ska städa!

Ovido - Quiz & Flashcards