Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Hanna Nilsson - 2 februari 2009 07:27

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4405607


Vad är det här? Igårkväll fick jag ett sms av Emma där hon skrev att Lekenskolan brinner för fulla muggar. Först trodde jag att hon skämtade. Trodde det ända tills hon ringde. Jag som nyss hade duschat och satt i morgonrock och såg på Beck stutsade upp och slet pappa ur soffan för att fara och kolla på branden. Och jag kan säga er att det var årets majbrasa!! Det sägs att branden startade i en soptunna och sedan spreds sig till taket (som är det enda på hela byggnaden som är gjort av trä, på utsidan alltså). Branden spreds sig oerhört snabbt och vips så var hela skolan övertänd. Jag ville inte fara hem fastän jag bara hade underkläder under jackan och täckbyxorna. Kan säga er att jag inte har sett så mycket folk ute i Älvsbyn på en söndagskväll, alla var där för att se.


Röken spred sig och var gigantisk. Pappa och farfar har ett hyreshus framför lekenskolan och dom var till och med tvungna (stavas?) att gå och stänga av ventilationen för att det inte skulle komma in rök.


Kollade på Piteå Tidningens hemsida idag bara för att ni också kan få se förödelsen, det var två länkar om "Brand på Lekenskolan". Läste den översta och där stog det att dom hade gripit en man inatt vid 02-tiden misstänkt för mordbrand. Så det är kanske inte ungar trotsallt, fastän man kan tro det...


Ovido - Quiz & Flashcards