Alla inlägg under december 2008

Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 16:23

Har ni nån gång varit med om att man vet att man har sovit men det känns som att man har varit vaken hela natten? Så var det för mig inatt. Det burkar inte vara så, jag brukar alltid sova så himla bra i min säng. Men inte inatt, vad kan det bero på? Kanske var det Robins fel. Eller kanske inte, jag har nog bara mig själv att skylla. Eller? Iaf, 04.30 imorse var jag pigg som tuppen och tänkte Ska jag gå upp nu? Givande att ligga kvar om jag ändå inte kan sova. Det slutade med att jag ändå fortsatte att ligga i sängen. Jag vred mig 1000 varv och hoppades på att väckaren skulle ringa. En och en halvtimme i sängen, sovandes, brukar ju gå hur fort som helst. Men inte nu! Snacka om att jag blev irriterad. Och nu är jag trött som aldrig förr. Kan då lova er att det blir en tidig kväll ikväll, direkt efter desperate housewifes!!

Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 15:48

Den här låten gillar jag också. Vet inte riktigt, jag tycker bara att den är så grymt härlig att lyssna på :)


Tracy Chapman - Fast Car


You got a fast car
I want a ticket to anywhere
Maybe we make a deal
Maybe together we can get somewhere

Anyplace is better
Starting from zero got nothing to lose
Maybe we'll make something
But me myself I got nothing to prove

You got a fast car
And I got a plan to get us out of here
I been working at the convenience store
Managed to save just a little bit of money
We won't have to drive too far
Just 'cross the border and into the city
You and I can both get jobs
And finally see what it means to be living

You see my old man's got a problem
He live with the bottle that's the way it is
He says his body's too old for working
I say his body's too young to look like his
My mama went off and left him
She wanted more from life than he could give
I said somebody's got to take care of him
So I quit school and that's what I did

You got a fast car
But is it fast enough so we can fly away
We gotta make a decision
We leave tonight or live and die this way

I remember we were driving driving in your car
The speed so fast I felt like I was drunk
City lights lay out before us
And your arm felt nice wrapped 'round my shoulder
And I had a feeling that I belonged
And I had a feeling I could be someone, be someone, be someone

You got a fast car
And we go cruising to entertain ourselves
You still ain't got a job
And I work in a market as a checkout girl
I know things will get better
You'll find work and I'll get promoted
We'll move out of the shelter
Buy a big house and live in the suburbs
You got a fast car
And I got a job that pays all our bills
You stay out drinking late at the bar
See more of your friends than you do of your kids
I'd always hoped for better
Thought maybe together you and me would find it
I got no plans I ain't going nowhere
So take your fast car and keep on driving

You got a fast car
But is it fast enough so you can fly away
You gotta make a decision
You leave tonight or live and die this way

Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 15:45

Jag bara älskar ABBAs låtar. Man blir så glad av dom :) För er som inte har sett Mamma Mia, ni borde se den.


Does your mother know- ABBA


Youre so hot, teasing me
So youre blue but I cant take a chance on a chick like you
Thats something I couldnt do
Theres that look in your eyes
I can read in your face that your feelings are driving you wild
Ah, but girl youre only a child

Well I can dance with you honey
If you think its funny
Does your mother know that youre out?
And I can chat with you baby
Flirt a little maybe
Does your mother know that youre out?

Take it easy (take it easy)
Better slow down girl
Thats no way to go
Does your mother know?
Take it easy (take it easy)
Try to cool it girl
Take it nice and slow
Does your mother know?

I can see what you want
But you seem pretty young to be searching for that kind of fun
So maybe Im not the one
Now youre so cute, I like your style
And I know what you mean when you give me a flash of that smile (smile)
But girl youre only a child

Well I can dance with you honey
If you think its funny
Does your mother know that youre out?
And I can chat with you baby
Flirt a little maybe
Does your mother know that youre out?

Take it easy (take it easy)
Better slow down girl
Thats no way to go
Does your mother know?
Take it easy (take it easy)
Try to cool it girl
Take it nice and slow
Does your mother know?

Well I can dance with you honey
If you think its funny
Does your mother know that youre out?
And I can chat with you baby
Flirt a little maybe
Does your mother know that youre out?

Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 15:43

Idag ska jag (tror jag) börja småpacka lite grann. Okej, det kanske är lite tidigt för det. Men lyssna här, imorgon fyller Robin år och då ska jag sova hos han så då hinner jag inte, på torsdag kommer jag hem sent från skolan och sen har jag bowling + att jag kanske ska stanna och bowla i Piteå efter skolan och då kommer jag hem ännu senare och på fredag så hoppas jag att Robin vill göra nåt med mig eftersom att det är sista dagen på 20 dagar som vi träffs... Om inte resan blir inställd vill säga, vilket den inte kommer att bli!

Har insett att jag inte ska ta med mig halva garderoben som jag har en tendes att göra och så använder man bara hälften av det man har med sig. Nä, nu ska lillaHanna packa smart för en gångs skull. Skulle det vara så att man har glömt något så finns det sääääkert att köpa där :)

Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 15:42

Vad är det här nu då? Ska det hålla på att vara så här i Thailand länge till? Det hoppas jag då verkligen inte. Jag vill inte att våran resa ska bli inställd. Jag som har sett framemot att vara ledig från skolan. Läste på aftonbladet att det ändå inte är så stor risk att ving ställer in sina flyg till Phuket. Det var som en lättnad. Iofs är det ju en vecka kvar innan vi ska fara och mycket kan hända innan dess, allt kanske har lugnat ner sig. Man kan ju hoppas på det bästa, eller? + att det är ändå tre veckor kvar innan vi flyger hem därifrån. Det här kommer att gå bra, resan kommer inte att bli inställd. Enligt mig ;) Och eftersom att jag alltid har rätt så är det så. Jag lovar er!



Av Hanna Nilsson - 2 december 2008 10:37

Igår gjorde jag och Emma den största tabben som går att göra. Vi for till skolan! Det var det dummaste vi någonsin har gjort i hela vårat liv. Hur kunde vi? Då vi kom till skolan kring 13.00 fick vi veta att vi inte hade några lektioner. Jahapp? Givande då att fara till skolan. Jag kan ju då tala om för er att då var jag inte glad. Jag visste nånstans inom mig att jag inte hade några lektioner, varför for jag då? Det frågar jag mig själv... Egentligen gjorde det inget. Vi hade ändå ett jobb som vi skulle göra, eller okej, vi gjorde det frivilligt. Men vet ni vad? Då har vi sovmorgon på torsdag medans dom andra i klassen måste börja 8.30 ;)


Imorrn fyller Råban år :)

Av Hanna Nilsson - 1 december 2008 10:29

Det är redan 1 december. Det betyder alltså att det är 21 dagar innan jag fyller år, 23 dagar till julafton, 30 dagar till ett nytt år och 8 dagar innan vi fara till Thailand. Det betyder också att man får äta den första godisen i adventskalendern. Är jag barnslig? Är det bara jag som har en sån?


Idag har jag och Emma sovmorgon och vi får ta vara på den!!! Vi börjar inte förrän 13.10, vi kan alltså ta 11.45bussen Det är lycka på hög nivå kan jag lova er :)

Ovido - Quiz & Flashcards