Alla inlägg under december 2008

Av Hanna Nilsson - 29 december 2008 18:22

Vad är det här nu då? Jag och Emma har blivit värsta walkisarna. Vi går överallt! Vars än vi ska. Iofs, det är ju bra. Men det är inte likt oss. Helst skulle vi ligga med varsin chipsskål i en soffa och jäsa, det är mer min och Emmas stil. Vi kanske är på väg mot nyttigare tider? Man kan ju alltid hoppas. Snart ska vi ut på en gångtur igen, vi har redan gått en gång idag. Ska gå till solariet och städa och bättra på brännan, man vill ju inte att den ska försvinna bara för att man har kommit hem till ett vitt Sverige. Nä, nog ska den bränna som jag väl ha fått få vara kvar ett bra tag till!


Bäst man går och tar på sig täckisarna :)

Av Hanna Nilsson - 29 december 2008 11:47

Nyår..först var det planerat att jag, Emma och Robin skulle vara i Kåbdalis men så blev det inte. Vi ska vara i Piteå istället. Inte för att det gör något för jag tror att det blir roligare att vara där än i Kåbdalis ;)


Snart ska jag ringa och väcka Emma för vi ska gå till den stoora staden (byn) för att köpa glitterspray till våra hår. Man måste ju vara fin då det är nyår, det är ju trotsallt bara en gång om året. Rätt vad det är slinker vi in på någon mer affär, vi har ju ett ganska så stort utbud här! (NOT!)

Av Hanna Nilsson - 28 december 2008 14:09

Första dagen i poolbaren. 

Snorklingsdags.

David och Lisa i poolen.

Massage.

En fisk som båtchauffören plockade upp ur havet.

 

David, jag & Lisa på min födelsedag.

Solnedgång.


Orkade inte ladda upp alla bilder eftersom att det skulle ha blivit en hel del. Vill ni se mer så hänvisar jag er till Haaannaa, klicka på länken så kommer ni till mer bilder :)




Av Hanna Nilsson - 28 december 2008 11:30

Äntligen har jag landat. Okej, jag landade på julaftonskvällen men jag har inte haft tid att skriva.


Två härliga veckor i Thailand, med hemlängtan varje dag. Vi gjorde inte så mycket, vi låg mest vid poolen eller på stranden. En dag blixtrade vi till och hyrde en longtail-båt och for till Bon Island. Det var en mycket trevlig tur kan jag lova er! Varmt har det då också varit, minst 34 grader, I SKUGGAN.. Ni kan då skriva upp att Hanna Nilsson mest vistades i skuggan eller i badet. Nån enstaka minut i solen också, men inte var det många. Men brun är jag för det ;) Jag har inte tid just nu att visa er några bilder för jag ska till moster och beställa en sak. Kanske visar bilder ikväll eller imorgon. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, så håll ut!

Av Hanna Nilsson - 25 december 2008 17:23

Äntligen hemma!


Skriver mer nån annan dag, nu ska vi iväg på julmat. :)

Av Hanna Nilsson - 16 december 2008 14:10

En vecka ar avklarad! Kanns skont att det bara ar en vecka kvar innan vi ska fara hem till kalla Sverige. Ska jag vara arlig sa langtar jag faktiskt, tro det eller ej.


Vi har fortfarande inte gjort nagot speciellt pa den har resan. Vi tillbringar dagarna antingen pa stranden eller vid poolen. Inte for att jag mar daligt av det , men det skulle vara kul att fara pa nan liten battur eller nat sant. Det ar olidligt varmt pa dagarna, nastan sa man tror att man ska smalta som en liten isglass. Okej, kanske inte, men det ar da inte langt ifran!! Omkring 34 grader i skuggan pa dagarna. Det blir en hel del badande kan jag tala om for er.


Idag har vara foraldrar farit in till Patong sa jag, Lisa och David far vara med farbror Nisse. Vi hade tankt se pa solnedgangen men det var for molnigt sa man sag den inte. Det var lite synd! Vi far ta det pa mitt beachparty ;)


Robin, ring mig sen, om du vill :D om du nu laser det har idag..

Av Hanna Nilsson - 12 december 2008 16:40

Nu har jag antligen fatt tag pa en dator och internet sa nu kan jag uppdatera ;)


Har i Thailand ar det sjukt varmt och kvavt. Pa dagarna ligger vi mest pa stranden eller vid poolen och pressar. Hade tankt att jag skulle vara duktig och inte branna mig pa den har resan. Klarade mig bra tills idag! Da jag hade glomt att smorja mig pa en endaste liten flack och nu ar jag rod som en krafta dar. Inte bra Hanna! Jag har inte sa mycket att beratta eftersom att vi inte har hunnit gora na an. Det kommer nog med tiden :)

Av Hanna Nilsson - 9 december 2008 10:51

Just nu sitter vi på Arlanda. Jag vet, vi är verkligen i tid! Men så är det då man har en mamma med resfeber till 100. Vi sitter nu i nån lounge bara för att vi inte har något att göra. Pappa hade tänkt att vi skulle få oss lite fika innan den långa flygresan till Thailand. Snällt! Ni kan ju dock skriva upp att jag inte är taggad på att flyga. + att jag är sjukt rädd att jag kommer få en blodpropp! Hypokondriker? Det kommer bli stödstrumpor för min del. Föreställ er det här, en munkjacka, trekvartsbyxor, foppatofflor och så stödstrumpor. Jag kan ju inte annat än skratta åt mig själv :D


Nu ska jag gå och sätta mig med min far och vänta på att Robin ska ringa :)

Ovido - Quiz & Flashcards